Fredag

Hej!

Tiden går så fort nu så man hinner inte med. Men här kommer lite uppdatering!

Veckan har vart lite si och så. I början av veckan var jag rätt trött, och hade lite huvudvärk och så. Sistnämda var antagligen självförvållat då jag druckit för lite. Men ändå. Har också känt mig lite seg och haft ont i kroppen, fast det är bara träningsvärk så det går ju över.  ( Gjorde flera nya övningar på gymmet och körde järnet på Mink-brännbollen. )

Men det positiva har ändå övervägt. Och när man avslutar med en alldeles strålande sol-fredag så kan det ju inte kännas annat än gött!

I måndags tog jag en tur ut till campus och tjôtade bort några trevliga timmar med Emelie. Det blev allt från seriösa diskussioner om miljö, framtiden och samhället vi lever i, till lite drömmeri och nostalgiprat om disneyfilmer och gamla barnprogram. 

I onsdags var det dags för "konferens" som ju Pelle ville kalla det. Alltså uppsättning av våra art-posters och redovisningar om organsystemen och dess miljökoppling. Vår grupp hade det endokrina systemet och jag redovisade om miljödelen. Det gick bra, jag hade gjort i ordning små stödlappar i vanlig ordning men kunde nästan allt jag skulle säga. Så jag var nöjd!
För mig som läst Biologi B var "konferensen" som en bra resumé och repetition av alla de organsystem som jag tidigare läst i den kursen. Men för många andra var det säkert mycket nytt. Det blir ju ganska lätt segt dock när man lyssnar på så långa redovisningar( 25 min) och det blir ju inte bättre av att en del " redovisare" bara står och läser direkt från pappret. Så jag vet inte riktigt om folk kände att det gav nånting.

Nåväl, kvällen spenderade jag i alla fall med några Minkar på Gubbholmen. Vi hade ju vädergudarna på vår sida, så det gick alldeles utmärkt att vara ute och spela brännboll. Det var kul, många gjorde homerun och stämningen var god. Det blev dock kallt när mörkret väl börja krypa på och spelandet hade upphört. En del av gänget fortsatte hem till nån som bodde i närheten, medan jag tog bussen hem.

Igår pluggade jag duktigt med Joss och Sandra. Vi satt och tentapluggade i nästan 3 timmar! Det kändes bra, vi gick igenom flera saker som vi fastnat lite på, och diskuterade vad som kan tänkas vara viktigast att kunna. Efteråt var våra hjärnor "friterade" som Joss sa, men vi fick i alla fall mycket gjort och kunde nu med gott samvete göra nåt helt annat en stund.

Och nu är det fredag och jag ska strax kolla på lite webb-tv. " Minuten" brukar jag se på fredagar och idag blir det även "30 grader i februari" eftersom jag ej hunnit med att kolla på den under veckan. Ska även unna mig lite choklad tänkte jag! Fredagsmyspys på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0