Värmeproblem...

Jag VET att man inte ska klaga på vädret. Men tyvärr gör man ju ofta det. Och jag är nog inget undantag..
Jag gillar sol och värme ( till en viss grad såklart), MEN jag kan ändå inte undgå att haka upp mig på vissa saker just nu..

*  Min lilla etta på 20 kvadrat har de senaste dagarna bokstavligen förvandlats till en bastu. Och det finns ju ingenstans att ta vägen! Jag har en väckarklocka som visar grader i Farenheit och enligt den är det nästan 30 grader celsius här inne ibland. Man vet ju inte om den stämmer riktigt men det är i alla fall sjukt varmt! Jag kunde gnälla över mitt rum i Sandhult som ofta blev varmt på sommaren, men det är just nu som en igloo i jämförelse!

* Min hjärna fungerar mycket mindre effektivt när det är varmt. Visst,plugga ute i solen går bra ett tag ( eftersom jag ej kan vistas här inomhus), men man blir så ofokuserad. Man vill inte sitta och plugga utan helst göra något annat skojigare!

* Det är jobbigt att nu helt plötsligt behöva dricka så mycket vatten. Nyss var det ju knappt tio grader ute och regn, och nu är det typ 25 grader. Och även om man tycker man dricker hyfsat så är det ändå för lite, och jag har haft lite huvudvärk emellanåt i veckan.

* När jag nu tränar i shorts istället för mina tights med ficka har problemet uppstått var man ska göra av nyckelknippan. Frustrerande att man måste ha med nyckel jämt!

* Slutligen så har jag inga solglasögon. De gick sönder förra sommarn, typiskt!

Men jaja, man får väl ta det som det är antar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0