Att redovisa statistik geografiskt

I min GIS-kurs ( geografiska informationssystem) håller jag just nu på med olika uppgifter som ska göras i ett dataprogram. Det handlar mycket om att göra kartor av olika slag. Det låter kanske inte så svårt men det är lättare sagt än gjort.
 
Ibland tycker jag det är kul. Sitta och experimentera lite grann, och se hur saker och ting tar form så som man tänkt sig.
Andra gånger är det inte lika roligt. När man kör fast med nånting är det lätt att bli frustrerad. Det finns så många funktioner och inställningar som kan ställa till det för en. Man blir då lite smått tokig över att inte förstå hur man ska gå tillväga.

Här nedan får ni i alla fall se på två kartor som jag har lyckats göra! Lite coolt ändå tycker jag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0