I hissen med Johan Ulvesson

Fast nej. Inte riktigt. Men nästan!
Jag har nämligen en granne som är grymt lik denna skådespelare och komiker. Tänker på det varje gång jag ser honom och fnissar nästan till. Nyss tog vi samma hiss och jag var nära att säga det till honom. Att han är lik Ulvesson menar jag. Men jag avstod. Kanske har han fått höra det ett par gånger..
 
För övrigt har jag ägnat dagen åt ett seminarium. Materiell och symbolisk omvandling i Bergslagen var temat. Om detta har vi läst en minst 100-sidig avhandling och skrivit ett PM. Låter kanske en aning hårdkokt. Men det var faktiskt ganska intressant. Handlade om hur Bergslagen gått från att vara en industriregion till en krisregion, men som nu delvis spås en framtid som en region för upplevelser baserad på dess gamla kulturarv.
 
Nu nalkas tillagning och förtäring av min oerhört glamorösa fredagsmiddag - blodpudding och stekt ägg!
Jag får kompensera det med lite mys med glass och choklad framför X-faktor. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0