På allas läppar

Ingen har väl missat att USA har presidentval i natt svensk tid. Och att det är ruskigt jämt mellan Obama och Romney.
 
Jag tänker inte direkt sitta uppe och valvaka. Men möjligheten finns ju för de som är väldigt intresserade. Jag såg nämligen att flera tv-kanaler kommer sända från valet under hela natten.
 
Själv är jag inte jätteinsatt. Jag vet bara att Barack Obama MÅSTE vinna. Annars " går jorden under" som en av mina kursare sade häromdagen. Och det ligger något i det tycker jag..
 
Det behövdes bara ett av Mitt Romneys många dumma citat för att övertyga mig att han är helt kocko. Så här sa han ang. varför USA måste satsa stenhårt på sin egen olje-, gas-,kol-, och kärnkraftproduktion:
 
" Min uppfattning är att vi inte vet vad som orsakar klimatförändringarna på den här planeten. Och idén att spendera triljoner och åter triljoner dollar på att minska CO2-utsläppen är inte rätt väg för oss."
 
Obama är absolut inte perfekt han heller, ger bl.a massa stöd till bilindustrin och tillåter en hel del oljeborrningar i känsliga områden, men han är ju i alla fall inte klimatförnekare! Så heja Obama!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0