Vi är gulsvarta...

Karlstad känns lite fel stad att va i just nu, med tanke på att Elfsborg tog SM-guld! Här bryr sig ingen om det, bara hockey med Färjestad är intressant. Men jag gick i alla fall och stoltserade lite extra med min elfsborgskasse i affärn idag. Ja, till och med har jag sjungit lite guligan-sånger för mig själv.
 
Som sagt var jag ju hemma i Borås i helgen, men åkte precis när hela stan laddade upp inför matchen. Synd att matchen inte va dagen innan eller nåt, så man kunde fått känna av guldfirandestämningen hos boråsarna.
 
Men istället är man alltså tillbaka i Karlstad igen. Idag var det introduktion om ett PM-arbete som ska göras gruppvis. Det verkade himla invecklat, och ingen i klassen verkade så pepp på att dra igång sånt här precis efter jobbig tenta.
 
På tal om tentan, den gick nog bra för min del. Jag tyckte jag hade pluggat på rätt grejer. Någon fråga var lite lurig, kunde tolkas på flera sätt, så man visste inte riktigt vad de var ute efter. Men det är ju bara och skriva på det man tror.
 
Kalaset hos farmor var trevligt. Som alltid äts det ju dock föt tok för mycket. Det var mat, fika med sju sorters kakor, glass med bär, och så lite tårta på det.. Skoj att det var så många där. Jag pratade en hel del med mina kusiner som ju bor lite varstans numera. Är ju inte så ofta man ses!
 
Något som däremot INTE var så lyckat med helgen var när jag kom tillbaka till lägenheten på söndag kväll. Då upptäckte jag nämligen att jag hade "råkat" stänga av frysen. Så alla grejer var typ upptinade och blöta. Så det var bara till att slänga det mesta ( allt kött i alla fall), för man vill ju inte riskera matförgiftning. Kändes hemskt att slänga nästan fulla förpackningar med kyckling, korv, bacon och allt var det var. Flera hundra kronor som gick upp i rök där!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0