Att läsa är att resa

Ni kanske känner igen rubrik-frasen? Japp, det är Akademibokhandelns slogan. Jag tycker den är riktigt bra faktiskt, för jag instämmer i påståendet.

Jag är en bokmal, kan läsa det mesta. Fast oftast går det i perioder, t.ex. med svenska deckare, klassiker eller fantasy-ungdomsböcker .

Jag älskar att få sjunka ner i böckernas värld, och i sinnet resa iväg till andra tider eller platser. Att få vidgade perspektiv på saker och ting, genom att lära känna olika typer av karaktärer.

Jag går in med mottot att jag alltid kan lära mig/ta till mig något från varje bok jag läser. Och det gör jag också!

Förutom all kurslitteratur läser jag nu tredje boken i Arvtagaren-serien ( böckerna om Eragon). De är tjocka tegelstenar fyllda med teman som krig, ondska,mod, kärlek, trolldom m.m som tillsammans utgör ett storslaget äventyr. Riktigt spännande!

Nu är det dags att fixa fram lite käk på bordet. Kvällens meny är inget mindre än pannkakor! :)

Ha en trevlig fredagskväll allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0