Det närmar sig

Jag kämpar på inför tentan nu på torsdag. Ska bli så gött när den är över! Dagen därpå tar jag nämligen tåget till Borås och är hemma över helgen. För en gångs skull bra tajming med att jag skriver prov precis innan jag åker, så jag inte behöver tänka på plugg när jag väl är hemma. På lördag ska farmor ha 85-årskalas, så då blir det att träffa släkten. Flera människor man inte träffar så ofta beräknas komma, vilket ju är trevligt!

Men fram tills dess alltså.. I morgon får det bli någon slags sista ansträngning med att få ett grepp om alla hundratals lästa sidor, mängder av anteckningar och föreläsningar.

Det är inte det att kursen inte är intressant. Tvärtom är den inspirerande och lärorik. Men problemet är ju att det är så himla MYCKET. Det är friluftslivsplaneringsmodeller, turismsystemets konsekvenser, kulturarv och kulturturisms för och nackdelar, landskapskonflikter, betydelsen av lokal&regional identitet, allemansrätten och reservatsfrågor, ekoturismens framväxt o.s.v. Listan kan göras lång.
Men det är bara att göra så gott man kan, och hoppas allt känns ok på torsdag kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0