Lite blandat

Får börja med att gratulera min fina Stockholmsvännina som fyller hela 20 år idag! Stort grattis och ha det så roligt i Paris!
 
Idag pratade jag en stund med min käre farmor. Då fick jag bland annat reda på att jag har fått ett till kusinbarn! En pojke! Tyvärr hade det varit en del komplikationer efter födseln, men både mor och son ska enligt uppgift vara på bättringsvägen. Ser fram emot att träffa denna släkt-nykomling nån gång framöver!
 
Jag har upptäckt att jag måste tvätta mitt fönster. Det är så himla smutsigt på utsidan. Detta noterade jag idag eftersom jag nu ( sent omsider) fått min trasiga persienn utbytt. Så nu kan jag äntligen släppa in lite mer ljus i lägenheten, gött det.
 
Avslutningsvis måste jag bara rekommendera er alla att se den svt-sända serien "Torka aldrig tårar utan handskar". Den är byggd på bok/böcker av Jonas Gardell med samma namn. Den har fått många välförtjänta hyllningar och jag instämmer till fullo.Den skildrar en för många okänd del av vår tids historia: när hiv/aids slog till i Stockholm på 80-talet. I centrum står ett kompisgäng av homosexuella män vars liv drastiskt förändras när sjukdomen slår till. Det är en fruktansvärt hemsk men också vacker berättelse, oerhört gripande. Om man inte blir berörd av den så är man nog gjord av sten, själv lipa jag sönder typ. Men som sagt, se den!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0