Nära-krasch-upplevelse

Lite dramatik i vardagen kan väl inte skada? Då ska ni få höra:

Vid min cykling till skolan på morgonkvisten var jag i dag grymt nära att kollidera med en annan cyklist. Det var vid en fyrvägskorsning för cykelbanor (inkl. en gångtunnel) där jag kommer från en nedförsbacke och ska rakt fram. Jag har rätt hög fart när jag ser att en cyklist kommer ut från tunneln till vänster. Han stannar snabbt i mitten av korsningen. Jag ställer mig också på bromsen men jag har nedförsbacke och blöta löv på asfalten, vilket gör att jag slirar med cykeln och nästan kör på killen. Som tur var händer inget, det är dock nästan att jag ramlar men lyckas räta upp mig i sista stund. Jag utbrister ett litet "oj", och trampar vidare till skolan som om allt var som vanligt.

Ja, se så det kan gå! Får väl se upp lite extra för den korsningen i fortsättningen kanske..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0