2.10.2012.

Helgen var bra, här kommer en snabb sammanfattning:

Roligast: träffa mina två Berghemskusiner under ett par timmar, + söta mormor och morfar såklart.
Tråkigast : ösregnet som präglade invigningen av årets Knalletramp.
Godast: all mat! Mormors skinkstek, lördagsmys-tacos ...
Äckligast: "Häxans" godis som Rasmus vann genom vadslagning.
Lyckat: premiärspelandet på brorsornas PS3 (FIFA-spel). Förlorade matchen men satte ett snyggt mål i krysset! ;)
Mindre lyckat: förlusten i kortspelet Plump. Är inte min grej..
 
Och så till nutiden.
Började som sagt turism-kursen idag, och det verklar bli full fart från början. Slut på chillandet! Vi har en massa böcker att läsa på bara några veckor..

Lite tråkigt att det bara är jag från miljövetenskap som läser kursen. Jag är också den enda som läser kursen som fristående kurs, alla andra går turismprogrammet. Så man blir ju en outsider tyvärr..
 
En lärdom från dagen: var inte för optimistisk när det hänger regn i luften! På morgonen regnade det men inte när jag skulle cykla till skolan vid 9.30. Jag tänkte att "det håller nog upp nu". Några minuter efter att jag åkt började det regna ganska rejält ( säkert bara för att retas). Inte hade jag några regnbyxor på mig heller så mina jeans blev dyngsura.. Inte riktigt så kul att sitta med dem i klassrummet!
 
Nu blir det lite "Ung och bortskämd" på svtplay, jag får ju se programmen efter de sänds i tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0