Att gå till affären

Pekås heter den matvarukedja där jag handlar min proviant. Den ligger på bästa möjliga avstånd från min lägenhet - bara att korsa gatan. Mycket praktiskt!

När jag går in där är det inte helt ovanligt att jag plockar med mig mer än jag tänkt. Jag har alltid med en liten inköpslista på ett antal varor jag skall handla. Men det är lätt att det blir några fler. Jag vill nog inte säga att jag köper mycket onödigt, men fenomenet kvarstår.

Egentligen är det väl inte ett jätteproblem. Jag äter ju liksom upp "överflödet" som jag köpt förr eller senare. Men ändå, ibland funderar jag över detta beteende, varför gör jag så? Är jag ett lätt offer för extra-erbjudandena? Kanske det.

Well well, äta bör man ju..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0