Historisk helg

Helgen i Eskilstuna blev alldeles utomordentlig. Ett stycke ny svensk gånghistoria skrevs då alla våra tre främsta herrseniorer inledde landskampen med att klara kvalgränsen till VM på 20 km ( 1,24)! Det har aldrig tidigare hänt! På samma tävling!

Detta sporrade resten av laget till att också göra bra i från sig. Och mycket riktigt slogs det blev flera personliga rekord i det fina vädret.

Själv är jag mycket nöjd med min insats, en rejäl putsning av mitt rekord på 10 km kunde jag ta med mig hem från Eskilstuna. Det räckte till och med till en bronspeng i den Nordiska landskampen! Mycket tack vare att jag under hela loppet hade draghjälp/sällskap av en lettisk tjej. Vi gick i princip jämsides hela tiden, ingen av oss ville släppa. Tyvärr förlorade jag ändå spurten på slutet, hon kom i mål 2 sek före. Men vad gör det om hundra år?

På kvällen blev det en spontan firande-utgång i Eskilstuna med stora delar av gänget. Vi var lite tidigt ute så vi fick vänta ett bra tag på att det skulle komma mer folk. Men sen var det dansgolvet som gällde! Svettigt, kul, jobbigt, varmt, trångt och lite halvt galet är några ord som beskriver kvällen. Det sämsta var dock att nån idiot spillde ut sin öl/cider/nånting på hela min rygg, vilket inte var speciellt kul.

Så nu är man sådär lite lagom seg, kroppen värker osv. Blir en lugn kväll framför svtplay och med chipspåsen i hand! Det är min planerade belöning efter två veckors tävlande. :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0