Tuff helg

Är nu hemkommen efter helgens strapatser. Just nu är jag jättetrött, stel, har ont typ överallt och känner mig allmänt frusen. Det blir att lägga sig tidigt ikväll.
 
Väderprognoserna inför helgen visade sol och uppehåll, naturligvis blev det tvärtom. Lördagen var dock hyftsat fin och solig till en början. Men när det började dra ihop sig till tävling blev det både kyla, regn och blåst. Faktiskt till och med en hagelskur. Och detta mitt under 5km-loppet - det var fruktansvärt!
 
Trots dessa mindre bra förutsättningar gjorde flera ett bra lopp. Så även jag, vilket jag var glad över, inte långt från personbästa!
 
Idag slapp vi åtminstone regn och rusk. Dessvärre var det redigt kyligt. Ingen sensommarvärme här inte!
 
Följden blev att många åkte på/ riskerar att åka på en förkyldning efter detta. Men jag ska göra allt för att jag inte bli drabbad, eftersom det är viktig tävling igen nästa helg!
 
Trevligare var däremot nostalgitemat på lördagens kamratmåltid. Vi fick se gamla foton och utklippstexter, samt tre gamla filmer från 60 - 80-tal. Roligt att se hur det såg ut när gången var en stor sport i Sverige och vi hade många duktiga utövare. Särskilt roligt var det förstårs för de äldre som varit med länge. Vi yngre hade ju för det mesta ingen aning om vilka gångarna var o.s.v. men det var rätt skoj ändå. Dessutom bjöds vi på en läcker tacobuffé.
 
Nu tänkte jag kolla på fredagens säsongstart av Skavlan.Det får bli en lite lagom stor ansträngning så här på söndagskvällen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0