Vänliga Värmland

Är så himla roligt med trevliga människor som kommer fram och pratar bara sådär. Det finns en hel del såna här i Värmland... :)

Igår när jag hade tränat färdigt mitt gångpass vid Sundsta kom det fram en tant till mig. Hon ställde såklart de vanliga frågorna; "Vad är det för sport?" ,"Får du inte ont i höfterna?" o.s.v men pratade också lite om sig själv. Att hon bodde precis i närheten. Att hon var hundvakt åt grannen och därför tog sig en promenad.
Hon undrade också hur gammal jag var, och sa att när hon var ung då sprang hon maraton minsann, men nu hade hon fått protester i båda knäna, så nu gick det inte att springa mer. Sen önska hon mig lycka till och tackade för pratstunden!

Det är såna små grejer som kan göra dagarna lite trevligare. Det borde man tänka på mer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0