Jimmy Åkesson

Idag har jag, och många andra, varit och lyssnat på SD:s ledare Jimmy Åkesson som var på KAU och pratade utrikespolitik. Några poliser var på plats, likaså vakter (i alla fall biffiga kostymklädda män med stenansikten), men inget uppseendeväckande skedde.

Åkesson pratade på om en massa grejer, bl.a. partiets "humana flyktingpolitik" och deras "nationalistiska grundsyn". Mycket finns att säga om Sverigedemokraterna, men som partiledare är Jimmy framgångsrik och inger en viss trovärdighet. Mycket tack vare bra retorik som folk nog kan förstå och ta till sig. Det farliga är ju när folk sätter likhetstecken mellan Åkessons framtoning/person och partiets inriktning. Alltså, Jimmy Åkesson är inte dum(i betydelsen korkad), han har ändå ett visst mått av logiskt tänkande osv. Det kan man ju dock inte säga om många av hans partikamrater runt om i landet. Åkessons relativt rumsrena fasad (kan såklart diskuteras, men ni fattar nog vad jag menar) tror jag alltså vilseleder många att rösta på SD, utan egentligen eftertanke om vad partiet egentligen står för.

Hur som helst tycker jag det är roligt när politiker eller andra kända föreläsare dyker upp där man befinner sig Jag brukar försöka att ta tillfällena i akt. Det är en helt annan grej att se någon på tv och se hen live. Minns tillbaka till Bäckäng då vi hade besök av bl.a. Lars Ohly och Gudrun Schyman, skoj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0