Varför (gång)träning?

Om jag hade satsat på gången kunde jag ha varit på träningsläger i Spanien just nu. Det hade väl varit gött!?
 
Jag tävlar fortfarande i gång även fast det inte blivit lika mycket av det sedan jag flyttade till Karlstad. Jag försöker hålla upp träningen någorlunda. Men min ambition inom denna udda sport har aldrig varit att bli bäst, att vinna. Jag är inte tillräckligt mycket tävlingsmänniska för det tror jag. Visst har man tänkt ( som så många andra) att nu, nu ska jag träna mer och effektivare, så jag ska förbättra formen och tävlingsresultaten. Men när det väl kommer till kritan så blir det inte så viktigt för mig. Jag tränar huvudsakligen för att må bra och orka med skolan och annat.
 
En annan viktig aspekt i idrottsutövande är ofta gemenskap. Som gångare är man lite som en del av en stor familj. Alla känner alla på tävlingarna. Det är ofta trevligt!
 
I morgon ska jag som ledare åka till Svängens mini-tränings-läger i Skövde. Det gäller att försöka inspirera de få barn och ungdomar klubben har att fortsätta med gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0