Snö i augusti?!

 
 
Nä, det är faktiskt inte snö. Men närapå.
 
Igår var det världens åskväder med blixtrar och dunder, rakt ovanför vårat hus. Alltså jag skojar inte, när det blixtrade så kom åskmullret i precis samma ögonblick. Det började också regna kraftigt, för att sedan hagla. Och det var inte lite hagel heller. Det vrålhaglade och ösregnade i flera minuter.
 
Resultatet av detta blev, som ni ser på bilderna, att stuprännorna blev överfulla av allt hagel. Dessutom blev det också översvämmning i hela garaget. Jag och Rasmus fick snabba oss ner i källarn och börja ösa vatten. Jag fick den roliga uppgiften att springa ut i regnet med fulla hinkar och dumpa vattnet i skogen. Det var lätt 20 hinkar jag fick konka på! 
 
Så roligare eftermiddag kan man ju ha. Men tyvärr är det inte så mycket att göra åt när vädergudarna bestämmer sig för att slå till!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0