The last days of freedom

I morgon drar skolan igång igen för min del. Det lär bli tufft och mycket att göra redan från början. Men ännu är jag ledig och har sommarlov, jag har förbjudit mig själv att ex. börja läsa lite i kursboken. Skolan börjar imorgon och då ska jag också börja plugga från och med då, och inte tidigare!
 
Sedan jag kom upp till Karlstad i onsdags har jag fyllt kyl och frys med matvaror ( dyr nota såhär i början), strykt en massa kläder, städat hela lägenheten och lagat mat. Så på den fronten är jag nu redo!
 
Jag har också passat på att vara ute mycket, kanonväder den här veckan ju! Idag slog jag till med en av stadens sommarhöjdpunkter - nämligen att åka båtbuss på älven! Är det något man ska göra i Karlstad på sommarn så är det att upptäcka stan från vattnet. Jag hoppade på mitt i centrum och fick åka ändå bort till Mariebergsskogen för 16 spänn. På vägen passerade vi bl.a bostadsområdet Inre Hamn, som jag faktiskt inte hade koll på vart det låg.
 
Båtbussarna i Karlstad är alltså båtar, typ Paddan i Gbg, som trafikerar Klarälven under sommaren. Det finns olika turer, några går ända till Kristinehamn, Skoghall och vänerskärgården. Karlstadsbuss står bakom båtarna, och priset för en biljett är samma som när man åker buss. Mycket praktiskt!
 
Det är sådana små nöjen man får se till att njuta av!
 
 
Här nybyggda och toppmoderna lägenheter i Inre hamnen.
 
 
                Bryggan vid Mariebergsskogen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0