Christmas Day

Idag firar stora delar av världen julens främsta dag. Varför firar vi i Sverige den 24:e istället för 25:e, nån som vet?
 
Sen jag kom med tåget för dryga veckan sen har jag redan hunnit med en massa saker. Varit och klippt mig (blev lite kort tyckte jag men jaja, det växer ju fort), irrat runt i Sandhultsskogarna i mörkret utan ficklampa, simmat i Stadsparksbadet och tränat på Björks motionsstudio (fett längesen), handlat lite julklappar, klätt granen,bakat misslyckat pepparkakshus, vunnit på lott, förhört min bror på typ 500 muskler (sjukgymnast-studenten), taggat för Barna Hedenhös, klagat på (Borås)vädret...
 
Har självklart firat julafton igår också. Farmor var här, vi såg Kalle Anka kl. 15.00 och delade ut lite julklappar. Blev särskilt glad över min brors oväntade present; en utsläppsrättighet på 1 ton koldioxid från Naturskyddsföreningen! ( typ att man "låser in" en utsläppsrätt så den ej kan användas) Perfekt julklapp för miljömuppen!
 
Idag har jag och brorsan för ovanlighetens skull fått sova ända till halv tolv! Smått otroligt. Anledningen var att jag var med min konfirmerande bror på midnattsmässa i Sandaredigår/idag . Det var en dryg präst som tjöta så det blev sent. 
 
Snart ska jag försöka röra på mig lite grann, det tar emot att gå ut i det här pissvädret men ska man proppa i sig mat och godis i en vecka så behövs det nog..
 
God Jul till er alla!
 
Vår julgran! Blev faktiskt riktigt fin fast formen på den var lite knasig.
 
Den relativt fina delen av pepparkakshuset. Den andra däremot... 
 
              Miljö-julklappen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0