En poet i familjen

Idag har min lillebror varit med i Poetry Slam på sin skola! Med detta menas vara med i en tävling genom att läsa en egenskriven dikt inför elever och jury i aulan. Initiativet kommer från en man vid namn Matiss Silins. Han är faktiskt lite kändis, har bl.a uppträtt i Talang. Det har varit som en tradition att han varje år besöker åttonde-klassare på min högstadieskolan och håller i en del svenskalektioner . Jag minns dem som väldigt roliga! 
 
Hur som helst har alltså Rasmus skrivit flera dikter ( som han fått värsta beröm för har jag hört - inte illa!) , och varit med och tävlat med en av dem. Han kom på tredje plats -duktigt! Tänka sig att vi har en liten poet i familjen!
 
Så jag är faktiskt riktig impad av min bror för tillfället, jag hade aldrig vågat ställa mig på scenen framför halva skolan när jag gick i åttan. Men det är ju jag det! Min utmaning blir istället att under de kommande veckorna framföra två 5 min-föredrag på engelska. Det får nästan ses som likvärdigt tycker jag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0