Och så kom snön

Stormen Sven (varför killnamn förresten, brukar det ej va tjejnamn på stormar?) har nu svept in även över Värmland och fört med sig en del snö. Inte jättemycket egentligen, men tillräckligt för att det ska bli ett smärre busskaos tydligen. Jag skulle ta bussen till universitetet på eftermiddagen och fick stå och vänta i nästan 40 min. Inte så roligt när man självklart just den gången glömt mössa och vantar.

Några bilkörande idioter tyckte dock snömodden på vägarna var kul - när jag stod och vänta på bussen körde de fram och tillbaka och medvetet slirade runt på vägen. De var kanske 4-5 st bilar som höll på. Förarna? Ja vad tror ni, unga killar såklart. De tror väl de är så fruktansvärt coola antar jag.

För min del vankas senare ikväll fredagsmys med finalen av Idol 2013. Jag hoppas Elin vinner men Kevin Walker blir helt klart en tuff konkurrent, inte för hans artisteri utan för att han är så omåttligt populär. Nåja, det som spelar roll är ju om man lyckas bli något efter idolbubblan spricker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0