Töväder, simning och arbetsbetyg

Dagens trevliga var utan tvekan brevet som damp ner på hallmattan. Efter typ 100 år fick jag äntligen ett arbetsbetyg från hotellet jag jobbade på i somras. Jag hade bett om att få ett sådant lite personligare omdöme, är ju väldigt bra att ha inför framtida jobbsökande. Och jag fick tummen upp! :
 
".. Helena har utfört sitt arbete mycket bra och är som person noggrann och ambitiös samt engagerar sig i sina uppgifter. Hon är omtyckt av såväl arbetsledare som övrig personal och jag skulle gärna anställa Helena på liknande tjänst igen.." 
 
Med dessa positiva ord så gjorde det inte så mycket att det var tråkigt töväder idag. Verkar fortsätta vara plusgrader i några dagar nu. Gillar inte slasket!
 
Då det är tråkigt och fult att vara utomhus så är det bättre att åka till fina Sundstabadet och simma istället. Äntligen är hela renoveringen av badhuset färdigt - det invigdes i lördags. Nu behöver jag inte längre trängas så förbaskat i motionsbassängen. Idag var det inte alls många där - härligt! Jag var där i en timme och körde sammanlagt 60 längder bröstsim och 20 längder ryggkrål (typ) på dryga timmen. Gött för kroppen! :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0