Déjà vu

Idag var jag för en stund tillbaka på Sandgärdskolan och Bäckäng. Bland E-kolvar, mätglas och vita labbrockar.
 
På morgonen idag överraskades vi nämligen att att vi under lektionen skulle göra en laboration. Så vi begav oss till en labbsal där vi genast fick sätta igång med en uppgift som ingen fatta till en början. Bara för att man gått natur så har man inte alltid koll, hehe. Tvärtom brukar jag va ganska trög när det gäller att hux flux sätta igång med olika labbar.
 
Utifrån dagens laboration ska vi sen skriva en labbrapport. Åh, det fick mig direkt att tänka tillbaka på alla de timmar jag lagt ner på komplicerade fysik och kemilabbar under gymnasiet! Jag minns att jag inte brukade förstå så mycket egentligen, att det ofta blev fel, att var sjukt svårt att få ner nåt smart på pappret. Men på nåt sätt brukade det gå vägen ändå. Man kände sig alltid så smart när den där förbenade labbrapporten väl var färdig med jobbiga uträkningar, analys av resultat m.m. Men det är ju fett bra att ha slitit med det när jag nu ska göra en sån uppgift igen! Det blir att ta fram de gamla naturvetenskapskunskaperna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0