Det här med trender

Trender kommer och trender går. Jag kom härom dagen att tänka tillbaka på en massa trender jag minns från när jag gick i småskolan.
 
Ett tag var det kläder med nät som gällde, jag minns att jag ägde en nätmössa som jag aldrig använde. Sedan var det discolinnet som var poängen vid festliga tillfällen. Av mina gamla klasskort att döma var det runt 3:an - 4:an. I årskurs 4 var det också populärt bland killarna att ha sidenkalsonger. Jag kommer ihåg att jag diskuterade detta fenomen med min mamma och dåvarande lärare Anna, på ett utvecklingssamtal (!). Ja, vilka tider. :)
 
En annan kortvarig trend var då alla till skoldiskona skulle ha en viss sorts keps inköpt på TopShop, Och när det kom på modet att ha vadderad väst på hösten. I femman, tror jag det var, ville alla ha med cd-skivor att byta/låna med varandra för att lyssna på via senaste flugan; bärbar cd-spelare/freestyle.
 
Några av alla dessa trender som har svept förbi under åren har man väl hakat på. Fast för det mesta är jag väl den som är och har varit "lite efter". Jag bryr mig liksom inte, och det än mindre på senare år.
 
Men nu funderar jag faktiskt på om jag ska haka på en trend ( eller som förutspås bli en trend). Snart ska jag hem till Borås och ska då passa på att klippa mig hos min vanliga frisör. Och jag har grubblat på om jag inte ska klippa lugg? Jag har haft lugg under större delen av mitt liv, har bara varit en del perioder som jag låtit det växa istället och föst luggen åt sidan. Men nu funderar jag alltså på om det kan vara dags igen? Och lite komiskt så råkar det stå i Metro nyligen att lugg förväntas bli "hett" i vår/höst. Så varför inte?
 
 

Kommentarer
Postat av: Elina

Lugg är snyggt! Jag tror att det skulle rama in ditt ansikte bra:)

2013-02-09 @ 13:29:13
URL: http://stockholmselina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0