Semlans dag

Idag är det ju Fettisdagen. En dag då det är tillåtet att frossa i dessa gräddiga bakverk. Synd bara att jag inte är förtjust i semlor. Så nej, jag har inte käkat någon semla idag.

Efter förmiddagens föreläsning satt jag och jobbade med min grupp. På schemat stod att konstruera en enkät. Låter kanske inte så svårt men det är trots allt en hel del som måste tänkas igenom. Det är inte bara att skriva ner lite random frågor. Tvärtom måste de analyseras in i minsta detalj så att de ej kan misstolkas på något sätt. Svarsalternativen måste vara lämpliga, språket korrekt, anvisningarna tydliga, enkätlayoten tilltalande... det finns mängder med "regler" att förhålla sig till. Men det är viktigt att öva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0