Gott och blandat

De här första dagarna i januari har innehållit lite allt möjligt. Jag och Rasmus var på bio härom dagen, vi såg "Sagan om Pi". Den var sevärd, med bland annat mycket vackra naturbilder. Jag var också i stan en sväng, jag brukar passa på att shoppa lite kläder när jag är i Borås. Annars så har jag mest varit hemma. Gött det med.

I morgon åker jag tillbaks till Karlstad igen, dags att återvända till de vanliga rutinerna. Kommer antagligen kännas lite konstigt och ensamt i början, som vanligt. I och med att man varit hemma med familjen såpass länge där det mesta är annorlunda mot i Karlstad så blir det ju en ganska tydlig kontrast. Men man kommer ju fort in i vardagslunken igen.

Hur som helst är väskan packad, och det är alltså snart dags att säga hejdå till ; tv- och filmtittande, sovmornar, service med mat &tvätt, släktträffar med mera.

För övrigt fick jag idag bevittna en inte särskild vanlig företeelse i huset, min käre far satt och sydde. Efter vissa svårigheter att få i tråden genom nålen och diverse trixande lyckades han med sin uppgift, att laga hörnbanden på en stoldyna. Inte illa!

   
En mycket koncentrerad fader. Var god stör ej! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0