Mera årssummering

Jag tänkte fortsätta lite på gårdagens tema. De som känner mig vet att jag är en aning nördig. En sån som gärna vill ha ordning på saker och ting,t.ex. genom att dokumentera och kategorisera.
 
Varje år sedan ett par år tillbaka antecknar jag nämligen så gott som alla aktiviteter/resor jag gör på ett år, samt vilka böcker jag läser.
 
Varför gör man då sånt här? Tja, fråga min pappa, han är också sån. Är väl av honom jag har fått det ifrån antar jag. Näe men det kan vara lite kul att titta på sen tycker jag. Säg om tio år, vad kommer man ihåg från somrarna? Genom att ha det nedskrivet kan man lätt kolla efter att "jaha, det var 2010 jag var i Hastings, det hade jag glömt."
 
Min boklista är ju dock enbart nörd-varning på. Den har inslag av statistik som t.ex. andel svenska författare och antalet lästa sidor. Men kolla här, visst är det lite häftigt ändå. År 2012 har jag nämligen läst:
 
31 "vanliga" böcker = 12 859 sidor , 61 % svenska författare, tyvärr inte en enda på någon annat språk än svenska.
 
15 kurslitteratur-böcker = 4089 sidor , 1/3 på engelska.
 
Slå det ni!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0