Roligare matlagning

I 20-års-present fick jag av mor och far en "Alligator Chopper", en synnerligen praktisk köksmanick som jag nu har invigt. Med den kan man hacka grönsaker i stavar eller små fyrkantiga bitar på bara några sekunder. Tidsbesparande och bra!
 
Den var lite läskig första gången jag använde den dock. Instuktionerna sade nämligen att man inte skulle vara rädd för att använda kraft. Man skulle också trycka ner överdelen snabbt och bestämt. Något jag inte riktigt gjorde, tvekande väl lite grann. Men sen lärde jag mig att jo, man måste allt drämma till med kraft, fast det nästan verkar lite farligt.
 
Hur som helst tror jag absolut att den kommer komma till användning. Framförallt för att hacka lök! För det än något som jag tycker är bland det tråkigaste när man ska laga mat.
Sist men inte minst så är det en svensk uppfinning, alltid kul att stödja det som kommer härifrån.
Nu lät allt det här lite som en försäljningsannons för produkten, eller kanske tv-shop.. hehe. Men bra är den i alla fall!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elina

Ann-Sofie har också en alligator, men jag tycker det är så petigt och jobbigt att diska den så jag brukar hacka för hand. Kanske för bekväm?!

Svar: Jo, håller med, det är väl nackdelen i så fall!
None None

2013-01-15 @ 21:47:32
URL: http://stockholmselina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0