Sportsligt Karlstadsnöje

Nu ska ni få höra. Tro´t eller ej, men igår var jag på min livs första hockeymatch! Alltså, jag och hockey, ingen direkt fullträff!
 
Hur som helst var jag och såg Färjestad mot Skellefteå på Löfbergs Lila Arena, som ligger ca 5 min från där jag bor. Jag var där med några MinKar, som tyvärr inte heller var så intresserade eller insatta i hockey, men som gick dit för stämningens skull. Det var rätt mycket folk, omkring fem tusen tror jag.
 
Färjestad förlorade matchen med 1-0. Det var tråkigt att det knappt blev några mål, hade ju varit skoj om hemmalaget vann också men men.. De vaknade till liv i sista perioden och sköt på mål typ hela tiden, men pucken ville bara inte gå in. Om det berodde på att Skellefteås målvakt var bra, Färjestad spelade dåligt eller bara hade otur vill jag inte uttala mig om, riktigt så utvecklad är inte min analys..
 
Vad ska jag ge för betyg på det hela då? Nja, 3/5 kanske. Jag har ju inte direkt blivit omvänd från att hata hockey till att älska hockey om man säger så.. Men det var ändå lite kul att se live, även om det ibland gick så fort så jag satt och undra "Var sjutton är pucken" samt grina illa varje gång folk dundrade in i sarjen eller tacklades. Det är väl främst de momenten jag inte gillar med hockey. De ska alltid bråka, knuffas och puckla på varandra, till vilken nytta?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0