Desperat försök att bättra på brännan

I morgon börjar jag jobba på Scandic, 5 veckor. Egentligen skulle jag börjat förra helgen och jobbat denna vecka men det blev inte så. Inte mig emot!
 
Dessa sista lediga dagar har jag varit ute mycket i solen. Tyvärr tillhör ju jag de olyckliga som inte verkar ha förmågan att bli sådär fint solbränd, utan förblir vit. Eller, om jag får någon färg över huvud taget så är det röd, alltså att jag bränner mig. Jag är så avundsjuk på mamma och mina brorsor, som fort blir bruna om de är ute. Istället har jag typ fått pappas arv, som sommartid förblir kritvit om benen och kräftröd på överkroppen. Inte så vackert alltså.
 
Igår körde jag och mamma och pappa ner till ett ställe utanför Varberg som hette Kärradal. Där solade och badade vi hela dagen. Fast på eftermiddagen var det inte lika gött längre, det började blåsa ganska mycket och jag blev biten av två blinningar (?). Men det var ändå en bra dag.
 
Även idag har jag varit ute, pysslat lite i trädgården, lirat lite badminton och kubb. Sånt där man gör på sommaren. Härligt!
 
                                   Snygg solpose
                          Kärradal, södra stranden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0