Hallå där - inga blåbär!?!

Är lite ledsen just nu. För att det inte finns några blåbär i "min" skog! Jag och mamma var ute nyss och kollade läget, jag hoppades att det kanske hade kommit några sena bär. Men icke. Vi hittade endast sju stycken. 7 STYCKEN!   :( 
 
I år har det med andra ord blivit en riktig blåbärsdöd. Sorgligt. Antagligen därför att det var så jättetorrt under en period i våras. Risen överlevde inte det.
 
Och jag som under våren och när det var mycket i skolan drömt om sommaren och blåbärsplockning. Det är ju så rogivande att få sitta där i skogen och njuta av det blåa guldet. Men nu blir det inget med det alltså. Får hoppas på nästa sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0