Kalas x 2

Familjen är borta på kalas hos minsta kusinen Ellinor, som fyller 7 år. Jag jobbade ju till fem idag, så jag kunde inte åka med. Imorgon däremot, ska jag hänga med på storkalas. Min morbror och hans sambo firar 110 år (55x2), det blir säkert festligt. Får försöka tagga till under dagen imorgon, för det blir till att åka direkt efter jobbet!

Som tur är förväntas det inte vara alltför tungt imorgon. På hotellet har de nämligen, för ovanlighetens skull, mycket grupp-bokningar just nu, vilket innebär fler sk. "stanna-rum". Stanna-rum är alltså rum där gästerna stannar under flera nätter. För oss som städar innebär det mindre arbete; det behöver inte städas lika noga, i regel ej bytas sängkläder etc. Det gillas! Troligen kommer det vända på söndag dock..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0