Sommarens ironi

Det är för typsikt. Just när jag jobbar som mest (förra veckan och denna veckan) är det som finast väder. Det har ju varit 25 grader och sol nästan varje dag. Har inte regnat på säkert två veckor .
 
Helst hade jag ju varit ledig nu. Istället för att svettas ihjäl i de kvava rummen på hotellvåningarna. Men men, tyvärr är det inget att göra åt. Jag får försöka glädjas åt att det är sommar och sol trots allt.
 
Idag har jag i alla fall varit ledig. Har solat lite på altanen och spelat minigolf med Rasmus. I morse fick jag motvilligt ge upp min sovmorgon för att agera "färdtjänst" åt Fredrik. Han är fortfarande sängliggande större delen av dagarna med sin kraftigt stukade fot. Beskedet han fick från vårdcentralen var att det kan ta uppemot två veckor till att bli bra. Inte roligt för honom, att inte kunna vara ute och röra sig och ta del av sommarvärmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0