Västerås-visit

I tisdags och onsdags har jag varit i Västerås och hälsat på en studerande vän där. Vi gick i samma klass på gymnasiet. Lite roligt är att även våra småsyskon gick i samma klass på Bäckäng!

I Västerås fick jag en gedigen rundvandring i staden, vi gick bl.a. upp på Djäkneberget där man har utsikt över hela stan. Lunchade gjorde vi på ett litet coolt café, som hade jättegod baconpasta!

Eftersom tisdagen bjöd på soligt väder passade vi på att ta årets första (!) dopp. Vi cyklade ut till ett ställe som hette Björnö, som för övrigt också är ett naturreservat. Lite typiskt var dock att när vi cyklade dit och tillbaka då var det soligt och varmt, men när vi skulle bada blev det molnigt och kallt. Men det fick gå bra det med!

Kvällen spenderades med monopolspelande, och SOM VANLIGT förlorade jag. Jag förlorar alltid! Behöver utveckla mitt strategitänk eller affärssinne kanske...

På onsdagen var vädret sämre. Vi tog därför en tur till Västerås alla köpcenter och affärsgator. Det blev lite smågrejer köpta. Bl.a. blev jag visad en toppenbutik - den hade typ allt från glas,skålar, och tallrikar till partygrejer, roliga/udda/gullig presentsaker och praktiska kontorsartiklar. Och riktigt billigt var det också! Tiger hette den - rekommenderas!

Jag har alltså haft två bra dagar med min käre vän. Det var så roligt att det blev av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0