Veckan som gick

Nu är jag hemma igen efter ett par intensiva kongressdagar. Trots att jag inte kände en kotte och ibland undrade vad sjutton jag hade där att göra, så ångrar jag inte att jag var med. Förutom att träffa nya människor har jag fått insikt i hur en stor organisation som UNF fungerar. Jag har fått se hur politiska förhandlingar kan gå till och lärt mig några facktermer.
 
Vid sidan av det mer formella så har det varit mycket aktiviteter runtomkring. Jag fick möjlighet att under veckan lyssna på en del föreläsningar från lite olika folk inom organisationen. Samtliga var mycket trevliga och duktiga på att prata och engagera oss lyssnare. Bl.a lyssnade jag på ett föredrag av en f.d polis och en som jobbar inom militären.
 
På kvällarna var det olika typer av festligheter som invigning- och avslutningsfest, cirkusnummer, "skumdisco", roast av förbundsstyrelsens medlemmar, kulturfestival, sommartorsdag (artistuppträdanden på torget)...
 
Annat skoj att nämna:
 
* Sten, sax och påse. En "föreläsning" från "Svenska sten-sax- påse- förbundet" och "Sten-sax-påse-spelarnas riksförbund". Ingen fattade egentligen hur mycket av det som var seriöst ( om något överhuvudtaget var det..) , men det gjorde inget, för det var grymt kul! Det var två humoristiska snubbar som lärde oss allt man behöver veta om denna eleganta sport. Jag tror knappt jag skrattat så mycket som jag gjorde under den timmen! :)
 
* Föreläsning om entreprenörsskap/"intraprenörsskap" av UNF:s ordförande Vidar Aronsson. En otroligt duktig kille som gav mycket inspiration!
 
* Tårtbakartävling. Vi var fyra stycken lag som tävlade. Ett visst antal lämpliga tårt-ingredisenser fanns att tillgå, men för att få dem var man tvungen att "köpa" dem. Därför hölls en auktion där högstbjudande alltså fick produkten. Ganska roligt att se hur budgivningen gestaltade sig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0