Oflyt

Jag verkar vara otursförföljd med min cykel. Jag har fått punktering. Igen. Var knappt ett år sen sist. Dessförinnan gick en eker sönder. Och nu är det alltså dags igen - smygpunka. Det började för några dagar sedan med att det var dåligt med luft i bakdäcket. Så jag pumpade upp det och allt var ok. Men inte långt senare var det likadant igen. Jag lyckades återuppliva cykeln ett par gånger , men det håller ju såklart inte i längden. Så idag när jag skulle cykla hem från gymmet så gav den upp. Dunk dunk dunk sa det!

Självklart händer detta just när mitt halvårsbusskort gått ut. Och när cykelverkstäderna antagligen har som mest att göra så att det kommer ta långt tid innan man kan få det fixat.

Men men, är ju inget att göra åt. Sådant här kan jag ju faktiskt inte påverka så då är det heller ingen idé att bli frustrerad. Fast det blir jag ju ändå. Lite grann i alla fall.

Nåja, imorgon ska jag i alla fall roa mig med Joss och Sandra på Boda Borg i Karlskoga! Vi ser det som en belöning för att vi klarat hemtenta m.m, och "bara" har en uppsats kvar att skriva innan sommaren. Ser fram emot detta, ska bli skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0