Svettas in våren

Det är inte så varmt som man tror. Vårvinden är inte att leka med. Det är lätt att bli förkyld.
Dessa tre devis brukar jag följa när det gäller våren.
 
En dag som denna har varit ett typexempel. Soligt, fint, varmt men blåsigt. Helt plötsligt tror folk att det blivit sommar. Har sett flera (f.f.a unga) som idag haft på sig korta shorts och t-shirt. Då tänker jag: SÅ varmt är det faktiskt inte!!!
 
Jag tillhör den skeptiska kategorin människor som inte anser att det är säkert att gå lättklädd förrän det i princip är sommar. Jag har på mig min jacka till långt fram på våren och tränar med långa tights. Pannband/fingervantar/scharf/halsduk har jag nyss lagt ifrån mig. Det gäller att vara på den säkra sidan, för förkyld vill jag inte bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0