Fotbollskväll

I fredags spelade ju Sverige mot Portugal i Lissabon, men ikväll är det dags igen och då på Friends Areana här hemma. Det blir nog en spännande match! Jag håller tummarna såklart men det blir nog jäkligt svårt att vinna över portugiserna med Ronaldo i spetsen. 
 
Jag tyckte det var lite komiskt när jag såg en formulering på tv om matchen; att Sverige måste vinna med minst 1-0. Ja det är väl klart?! Man kan ju inte vinna med MINDRE än ett mål? Haha. 
 
Matchen är såvitt jag förstår avgörande för att vi ska få va med i VM i Brasilien nästa år. Ifall det inte går vägen för Sverige så hejar jag på Island, som har chansen att komma med om de spelar bra mot Kroatien (tror jag det var) ikväll. Det är alltid kul om små, under-dog nationer lyckas gå långt!
 
Bara en detalj återstår - jag måste undersöka om jag kan se matchen över huvud taget.. Har ju som bekant ingen tv-apparat. Men kanske sänds det live på tv4play gratis? I hope so. 
 
Heja Sverige! (Och Island)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0