Kemikaliedag

Idag har miljömuppen varit framme och ägnat sig lite åt att samla in info om kemikalier. Selmadagen är ett årligt arrangemang där allmänheten brukar bjudas in för att träffa forskare och olika organisationer. Bakom allting står ett forskargäng som bedriver den sk. Selmastudien - en stor undersökning om miljö- och kemikalieexponering hos gravida och barn. 
 
Platsen var Karlstads Universitet, så därför har jag befunnit mig på skolan en del denna lördag. Förutom att samla på mig info och kolla runt på olika utställare så kollade jag på barnteater (hihi) , lyssnade på föreläsning och åt gratis korv, bulle och festis. Inte så illa!
 
En av anledningarna till varför jag besökte detta evenemang var att jag ska ju göra praktik senare i vår. Och jag har fått veta att jag då troligen kommer få göra någon typ av projekt om kemikalier. Tänkte därför ta detta tillfälle i akt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0