Mysko brev

Jag fann ett udda brev på min hallmatta. Adresserat till "Ingrid Sandmer". Visserligen heter jag ju Ingrid i andranamn (Ingrid Helena Sandmer), så kanske att någon bara glömt att skriva med Helena, tänkte jag. Av skrivstilen att döma trodde jag att det kunde vara min kusin, och då blev jag glad. Men det var inte från min kusin.
 
I kuvertet ligger ett handskrivet brev från "Miriam" som är ett Jehovas vittne. Hon skriver för att få människor att intressera sig för hur biblen ser på olika frågor och hänvisar till en webbsida. Är de så Jehovas gör nu för tiden?
 
Det som är något knasigt är att brevet är stämplat i Hallsberg, det är alltså skickat en bra bit härifrån. Hur har denna Miriam fått min adress i Karlstad och varför är det skickat till Ingrid? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0