Tysk avundsjuka

Är nu hemma i huset på Björkvägen. Ska tillbringa helgen med familjen, jag fyller ju år på söndag så det blir nog lite extra roligheter. Veckan däremot har inte varit allt för rolig, känner mig trött inför allt plugg. I går hade vi seminarium och jag kom på mig själv med att sitta och va avundsjuk på tyskarna (utbytesstudenter). De ligger verkligen på en helt annan nivå än oss andra. De pratar engelska problemfritt, har massa smarta tankar och skarpa argument, diskuterar,frågar och utmanar läraren.., väldigt duktiga med andra ord. Känns inte som man har så mycket att komma med.
 
Men jag och några kompisar kom fram till att det ändå är väldigt bra att de är här. Kursen hade inte varit så livlig annars.. Vi diskuterade om det bara är vår klass som är väldigt tyst/oengagerad/oambitiös, eller om det är så på de andra programmen också. Kanske är generellt för svenska studenter att vi liksom inte frågar speciellt mycket etc. 
 
Nåja, det är ju bra med utmaningar sägs det. Och det får man verkligen nu sista utbildningsåret.. Det är väldigt stor skillnad på tredje året jämfört med första och andra, i alla fall på mitt program.
 
Nej, nu får jag försöka göra lite pluggnytta innan jag kan ta helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0