En mörk dag på universitetet

Igår hängde svenska flaggan på halv stång framför skolan. Ett litet bord med ljus och minnesbord stod framme i entrén. Jag drog slutsatsen att en kollega till de många anställda på universitetet hade gått bort. Det stämde mycket riktigt. Men idag fick jag klart för mig att det inte var ett "vanligt" dödsfall utan en tragisk olycka. Sådant gör en ledsen att höra.

Tydligen hade personen i fråga varit ute och cyklat på kvällen, på en väg med dålig belysning. Lite utanför Karlstad (tror jag) hade han cyklat i en sorts grop i vägen. Den ska ha varit ca 2,5 meter djup och delvis vattenfylld. Olyckligt nog var hålet inte tillräckligt avspärrat, och detta orsakade alltså mannens död.

Det är verkligen förskräckligt att nåt sånt kan ske. Sånt får en att stanna upp och tänka på att allt hända. Så ta vara på varandra alla ni därute, och var försiktiga!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej
Hörde tom detta av din mormor i går kväll, hon hade läst en liten notis i BT ang. denna förskräckliga olycka. Hon tänkte nog på att du cyklar också. (det var tydligen på vägen mellan Skoghall o Karlstad)
Kram

2013-10-16 @ 15:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0