Ideell tjänstgöring

Denna veckan har jag gjort min "plikt" gentemot min studentförening Mink och varit med och ställt upp på diverse grejer. Idag var det "Fairtrade-challenge" som gällde, en årlig aktivitet där Mink delar ut gratis fika och informerar om Fair Trade på skolan. Det var en hel del att stå i! Sammanlagt fick vi ihop ca 420 st fikande. Under åtskilliga timmar fick vi hjälpas åt att koka kaffe och te, bryta chokladbitar till servering och hålla allmän koll på läget. 
 
I måndags stod jag ett tag på den sk. föreningsmässan som infaller varje höst. Det är ett tillfälle för universitetets föreningar att visa upp sig och sälja märken. Jag har faktiskt en riktigt fin bild därifrån, en där jag ser nästintill respektabel ut! (om man bortser från de fula ill-gula overallerna vi har..)  ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0