Om att unna sig att fira

Jag tror vi svenskar är väldigt präglade av jantelagskulturen. Jag är inget undantag. Det sitter i mentaliteten att vi inte ska ta plats, inte sticka ut från mängden, inte göra stor sak av våra framgångar. Vi viftar bort komplimanger och säger "äsch, det är väl ingenting". Säger vem då? 
 
Ibland måste man faktiskt få tala om att man lyckats göra någonting bra. Fira sina framgångar. Kanske t.o.m skryta lite då och då. Jag tänker nu därför göra just det.
 
För en stund sen fick jag reda på att jag lyckats med det otroliga - att få VG på senaste hemtentan! Det var verkligen över förväntan. Av 6 frågor krävdes VG på 4 av dem, vilket jag fick. Själv trodde jag att jag kanske, kanske kunde få VG på två frågor. Men det gick alltså ännu bättre, vilket var skitkul! För det var verkligen värsta tentan hittills. Så jag är grymt nöjd. Jag är bäst helt enkelt. Punkt slut!  ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0