På nya (gång)vägar

En solig höstdag som denna tyckte jag passade perfekt för utforskning av nya träningsrundor. Denna gång bekantade jag mig lite mer med Råtorp och Älvåker. Båda dessa stadsdelar ligger längst med Klarälven, på andra sidan Rud och Färjestad där jag annars håller till. Det finns gång-och cykelväg hela vägen bort till Skåre. Riktigt så långt gick jag inte idag. Där jag utgick ifrån idag var det ca 6 km till Skåre, vilket ju skulle betyda över milen om jag gick dit tur och retur. Kanske spar det till en annan gång i fall jag är på hugget. 
 
Längst med cykelbanan passerade jag flera sk. konstverk under mina fötter. Jag var inte imponerad, tyckte mest de var störande. En av dem, en sorts vitstreckadad krumelur på asfalten, har faktiskt upprört många och fått uppmärksamhet i lokaltidningen för att den stör cyklisterna. Och jag kan nog vara benägen att hålla med, snirkliga linjer och annat hör inte hemma på en cykelbana! Men det är ju så mycket konst-igt nuförtiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0