Söndagsplugg

Om en stund ska jag iväg till universitetet och jobba med grupparbete. Det ska lämnas in i morgon. Jag är inte alls pigg på att tvingas åka dit idag. Hade jag fått bestämma hade vi varit färdiga i fredags och haft helgen fri. Det tror jag hade gått utan några större problem. Men som vanligt har ju inte alla i gruppen samma ambitionsnivå som mig. Jag förvånas varje gång över bristen på handling, egna initiativ och ibland även moral. Alltid är det någon/några som lyckas glida på något sätt. 
 
Men jag håller mig lugn på ytan i vanlig ordning. Är väl dålig på att säga ifrån och "skälla" på folk, håller frustrationen inom mig. Det är inte alltid att rekommendera. Men å andra sidan tycker jag att jag inte ska behöva säga åt människor vad de ska göra och vad man kan förvänta sig av dem. De måste väl begripa något själva? 
 

Kommentarer
Postat av: Rasmus

samma ambitionsnivå som jag* Du behöver bli lite bättre på svenskan ;)

2013-10-27 @ 14:54:29
Postat av: Helena

Jaja, jag funderade faktiskt på om det skulle vara "jag", jag skrev det först. Men då skulle det bli två jag precis bredvid varandra i texten.. Du är förresten inte en stjärna på svenska alla gånger, så det så!

2013-10-27 @ 15:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0