Sundsta badhus

Nu har jag äntligen varit i Sundstas nya badhus! Jag var där rätt mycket under mitt första år här i Karlstad. Då var det ingen vacker syn, allmänt nedgånget. Inte mycket till badhus för en såpass stor stad, tyckte jag. Men nu har badhuset fått en riktig ansiktslyftning!
 
De har renoverat under hela förra året, och är faktiskt inte klara än. Det beräknas stå färdigt i december, om det nu inte blir försenat. Jag gångtränar ju runt Sundsta tjärn varje vecka, som ligger bredvid badhuset. Och från den vyn så ser det inte ut som det händer så värst mycket, är fortfarande massa maskiner och bråte där. Nåja, det blir nog riktigt läckert när det är klart!
 
Nackdelen är ju att det blir dyrare. De verkar inte ha några studentpriser heller på det nya badet. Förr kunde jag köpa 10-kort för 290 kr om jag inte minns fel, vilket ju var jättebra. Om jag ska simma i höst kommer jag få ge nästan det dubbla-   :( 
 
Hursomhelst, det var gött att simma av sig lite, förhoppningsvis visar det sig vara en bra uppladdning inför morgondagens hemtenta! 
 
Vattenrutschbana i Sundstabadet - Karlstads nya upplevelsebad
               Bild från badets hemsida (Karlstads kommun).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0