Tentadag 1: Mer död än levande

Usch och fy. Den här hemtentan var inte rolig alltså. Är lite allmänt hjärndöd, men vid liv.Värsta jobbiga frågorna, med typ 3 frågor i en fråga. Tar aslång tid att besvara. Som "tur" är har vi imorgon på oss också, till klockan 16. Förra året hade de tydligen bara haft en dag att skriva tentan på, och det hade varit allmän panik. Det är förståeligt. Aldrig att det hade gått att bli färdig på 8 timmar! 
 
Har i alla fall fått ihop ungefär 2/3 nu. Nästan 6 skrivna A4. På de frågor jag har besvarat finns fortfarande en del luckor och frågetecken, men det får vara så länge. Flera av mina klasskamrater sitter säkerligen fortfarande framför datorn med kaffe eller energidryck i högsta hugg. Men för min del tror jag jag ska titta lite på True Blood och krypa ner i sängen med en avkopplande och icke-akademisk bok. För tillfället nördar jag Dan Brown bästsäljande spänningsromaner. Min taktik är alltså att nu skringra tankarna och hoppas att jag efter en god natts sömn har massa smarta idéer i huvudet i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0