...

Om ni undrar varför jag inte uppdaterat på bloggen på sistone så är det för att jag haft häcken full. Höstterminen drog som sagt igång förra måndagen, med full fart redan från början. De första dagarna var det plugg och föreläsningar som gällde på dagtid, för att på kvällarna sällskapa med studentföreningen Mink. Nytt läsår betyder ju nämligen nya nollor, och eftersom jag är med lite grann i föreningen (sitter som kassör) så bör jag vara med på ett hörn under den sk. nollningen. Till skillnad från på Lundsberg bränner vi inte nollorna med strykjärn, utan spelar kubb, går på stadsvandring, leker lekar och liknande. Naturligtvis är det också en del festande, men som bekant brukar jag ju skippa de delarna.
 
I fredags var jag också hemma i Borås en sväng, för att under lördagen åka ner till Växjö och tävla i gång-SM. Inspirationen och träningsviljan har väl inte varit på topp det senaste halvåret, så jag förväntade mig inget personligt rekord. Det blev det inte heller. Men jag var med och tävlade i alla fall. Jag tog tåget tillbaks till Karlstad på lördag kväll. 
 
Söndagen har bestått av en hel del ångest, p.g.a ett mega-svårt seminarium som vi skulle ha på måndag (idag). Trots mycket förberedelser från min sida så gick det som väntat = inte bra. Seminarium har aldrig varit min grej, har ofta svårt att komma in i diskussionen på ett bra sätt, är inte så spontan-pratig av mig. Varför detta seminarium var än värre, värst hittills på utbildningen, var därför att 1) det hade komplicerade frågor, baserat på väldigt mycket läsning under kort tid 2) det hölls i helklass istället för smågrupper , 3) det var helt och hållet på engelska, vilket vi studenter definitivt inte är vana vid och 4) vår lärare är värsta professionell och har höga krav på oss studenter, i alla fall känns det så. Allt detta gjorde det alltså  än svårare än vanligt att få fram något vettigt att säga.
 
Har jag berättat att vi har 4 st tyskar som läser kursen? Det är p.g.a. dem som hela kursen är på engelska. Därför har jag lite svårt för dem... Hursomhelst, de är typ übersmarta och dominerade helt ( i alla fall två av dem) på seminariet. Vi svenskar satt mest tysta och försökte fatta var de fick allt ifrån..
 
Nu laddar jag för softarkväll, det är jag värd efter denna tuffa dag. ( Efter seminariet hade vi två föreläsningar, slutade typ 16.45). Det blir Idol kl 20.00 ( jag vet, jag är typ den enda som fortfarande kollar ) och sen ett avsnitt av True Blood som är mitt senaste nördobjekt. Chill out!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0